اتاق مه

اتاق مه

دیوارهای اتاقم یادآور خاطرات زیادیست . هم خوب هم بد...
با آن بزرگ شده ام...
و حالا دوست دارم اینجا هم اتاقی داشته باشم تا علاوه بر ثبت خاطرات گذشته و حالم، بعضی روزمرگی ها، دیده ها و ذهنیاتی که در جریان نسبتا آرام و بعضاً متلاطم زندگی ام رخ می دهد را ماندگار کنم...


میم.خ

از هر دست...

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱ ق.ظ

سال ها پیش وقتی که یه دانش آموز راهنمایی بودم مدرسه، توو تاکسی به یه خانومی برخوردم که کیف پولش رو فراموش کرده بود و بنابراین...گریه منم طی یک عمل انسان دوستانه کرایه اون خانومو حساب کردم و تو عالم بچگی کلی ذوق کردم که کمک کردم... خوشحال در عوض اون خانوم یه دعای آیت الکرسی بهم داد، ازونایی که رو یه ورق روغنی نوشته شده و بیشتر دست فروشا اون سالها داشتن، هرچی از من انکار بود از اون اصرار...care گفت این خیلی برام عزیزه... یادگار یکی برای منه... اما حالا می دمش به تو... لاو

چند روز پیش داشتم نگاهش می کردم و با خودم فکر می کردم چرا آخه باید این دعا رو که براش خاطره انگیز هم بود ببخشه به من...؟

امروز که تو تاکسی نشسته بودم... بعد دو دقیقه وسواس فکری همیشگی اومد سراغمو کیفمو نگاه کردم دیدم ای دل غافل...vay کیف پول نیاوردم...shame خلاصه با کلی خجالت زنگ زدم به پدر telکه هر جا هستی تا 5 دقیقه دیگه خودت رو برسون فلان جا که من...  یه دختری حدودا 3-4 سال بزرگتر از خودم کنارم بود و شنید و بلافاصله کرایمو حساب کرد و گفت توام جای خواهرم...care خیلی ازش تشکر کردم و البته که چقدر هم شرمنده شدم... شاد

خلاصه اینکه هرجا که هستی... هر کی که هستی... شاید یه روزی تو جای اون آدمی باشی که الان در مقابلته... پس اونطور رفتار کن که فکر میکنی شایستس با تو رفتار کنند....

و این جاست که می گن : از هر دست که بدی از همون دست پس می گیری...

البته این اتفاق باعث شد چندتا اصطلاح جدید انگلیسی هم یاد بگیرم که معنیه همین ضرب المثله :

To reap what you sow

One good turn deserves another

What goes around comes around

As you sow, so you shall reap

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۲
میم.خ

نظرات  (۲)

سلام

 میلاد کریم اهل بیت بر شما مبارک.پیشکشی ما به صاحب این خانه....

 

 امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند:

 

«بَینَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ أَرْبَعُ أَصابِعَ، ما رَأَیتَ بِعَینَیکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیکَ باطِلاً کَثیرًا.»

بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.

تحف العقول ص 229

  و معرفی کتاب:

 

......حاء سین نون.....

 

http://zareh.blog.ir/post/479

سلام
واقعا زیبا نوشتید...دقیقا همینطوره
بازتاب رفتار....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی